Бижута онлайн продажба в eBay, Amazon, Etsy и др.
- 1 Категории бижута
- 2 Кой продава бижута онлайн?
- 3 Какви са трендовете при купуване на бижута онлайн?
- 3.1 От „По-малкото е повече“ до „Повече за по-малко“.
- 3.2 Бързите мобилни поръчки
- 3.3 Millennials (Милениали)
- 3.4 Мъже срещу жени консуматори
- 3.5 Важността на репутацията
- 4 Продаването на бижута онлайн добра възможност ли е?
- 5 Какви са предизвикателствата да продавате бижута онлайн?
- 5.1 Бижутата са нестандартизирани продукти.
- 5.2 Повторна покупка и връщане на вече закупено бижу
- 5.3 Изработка и материали
- 5.4 Сезонност
- 5.5 Правилата за доставка
- 5.6 Измамите
- 5.7 Размерите на бижутата при онлайн продажбите
- 5.8 Дългият процес на продажба
- 6 Какви са каналите за продажба на бижута онлайн?
- 6.1 eBay и Amazon
- 6.2 Etsy
- 6.3 Amazon Handmade
- 6.4 Социалните медии за онлайн продажба на бижута
- 6.5 Уеб магазините
- 6.6 Други пазари
- 6.7 Международни пазари и доставка
- 7 В заключение
Днес е едно прекрасно време за всички, които се занимават с продажбата на бижута онлайн. Прогнозите са този бранш да се увеличи с от 5% до 6% и дори да достигне до 250 милиарда до 2020 г. Потребителското търсене имаше спад при последната рецесия на пазара, но от тогава само се вдига и сега е по-силно от всякога.
Търсенето наистина се увеличи, но заедно с него и конкуренцията. Широкото разнообразие от бизнеси, които се занимават с продажбата на бижута, в това число дизайнери, търговци на дребно и производители днес трябва да разширят обсега си за да може да намерят достатъчен пазар, който да им осигури приемлива печалба.
В това ръководство ще хвърлим поглед как се продават успешно бижута онлайн, категориите бижута в сайтовете, бизнесите, които ги продават, както и не на последно място, най-модерните трендове. Ще говорим и за предизвикателствата, които съпътстват продажбата на бижута онлайн, както и за най-важните канали - Amazon, eBay, алтернативните пазари, както и за независимите уеб магазини.
Категории бижута
Бижутата винаги са били много различни и са можели да се намерят, както евтини дрънкулки за 2, 3 лв., така и изящно изработени диамантени бижута за по няколко хиляди. Всяка категория е различна, защото клиентите избират по твърдите характеристики, като цена и дизайн, но участие вземат и много емоционални фактори при покупката. Ето какви са главните категории за тези, които не са толкова запознати с индустрията:
- Модни бижута - това са евтини бижута, които най-често се купуват за да се допълни специално облекло. Изработват се от смески, продукт са на импулсивни покупки, рядко за подарък и почти не са наситени с емоционална стойност.
- Ръчно изработени бижута - уникални бижута изработени от дизайнери и творци. Обикновено се продават в независими бутици или пазари само за ръчно изработени стоки. Купувачите се интересуват от материала на изработка, който обикновено не е ценен.
- Фини бижута - относително скъпи бижута, изработени от благородни метали и скъпоценни или полускъпоценни камъни. Продават се от опитни бижутери във физически магазини. Фините бижута могат да се оскъпят от цената на материалите, която много често представлява 80% от цената на бижуто.
- Диамантени бижута - това са най-скъпите бижута, но въпреки високата цена има голямо търсене. Интересно е че 18% от диамантените бижута се купуват онлайн. Този тип бижутерия е семеен бизнес, установен през годините бранд или компания със завидни капиталови средства. Голяма част от пазара на диамантени бижута е булчинският пазар и в частност годежни пръстени и брачни халки.
- Други категории - има много други категории, които не могат да бъдат сместени в главните, които изброихме по-горе. Такива са винтидж бижутата, детските бижута, мъжките - всички те имат голямо търсене и могат да бъдат атрактивно вложение за търговците онлайн.
Кой продава бижута онлайн?
Обхватът на типовете търговци на бижута онлайн е толкова голям, колкото видовете бижута, които се продават. Започва от дизайнери, които работят сами и се стига до големи компании производители, които са навлезли в директната търговия с крайни клиенти.
- Дизайнери на ръчно изработени бижута - това са висококвалифицирани хора, които са отдадени на изкуството, дизайна и изработването на бижута. Обикновено продават своите бижута онлайн през канали като социалните медии, Amazon Handmade,eBay, Etsy, както и по-малки онлайн пазари, като ArtFire, DaWanda. Предвид начина им изработката, дизайнерите не могат да бъдат конкурентни като цена или автоматизация на процеса. Главният фокус пада върху уникалната изработка на тези бижута.
- Онлайн търговци на дребно - това са търговци, които се занимават само с продажби онлайн, без да имат реално съществуващи физически магазини. Някои от тях продават бижута без бранд, като си сътрудничат с производители или прекупвачи. Друга част имат свои собствени брандове. Следят онлайн търговията на бижута и дори се е случвало да създадат модна линия или ниша.
- Физически бижутерийни магазини - много от тях са принудени да се адаптират към потребителското търсене и онлайн. Налага им се да развият пазарните си умения, за да могат да оцелеят. Обикновено това са малки семейни бизнеси, които се съсредоточават само върху един канал за продажби онлайн. Другият вариант е да са голяма компания, която е с много физически магазини, но те вече са в повече канали за онлайн продажби.
- Големите производители - разширяването им до онлайн продажби се случва от известно време и в Щатите и в Европа и смеем да твърдим, че не е изненада за никого. Сравнително нов тренд са китайците, които започват да продават директно на крайни потребители от чужбина. Въпреки това, ограничение представлява скъпата логистика и поради тази причина голяма част от производителите все още оперират само на родна почва с местни търговци на дребно.
Какви са трендовете при купуване на бижута онлайн?
Бижутата са обикновено плод на емоционална покупка, което прави продажбите трудни за предсказване. Повечето хора ще отделят специално време и внимание, само ако купуват бижу за годеж или за много важен повод. Останалите покупки макар и емоционални, са по-скоро импулсивни. Естествено, има една малка част от хората, които биха закупили бижу, само като дългосрочна инвестиция, без нито емоционален нито импулсивен характер.
Когато клиентите избират фини бижута, обикновено първо подбират скъпоценния камък и чак след това напасват основата спрямо това каква сума са готови да похарчат. Цената е еднакво важна и за купувачите и за продавачите, защото в този случай е поне 80% от цената на крайното изделие.
Бижуто не е просто орнамент, има много по-голямо значение. За купувачите, избирайки бижу, те избират как биха искали да изглеждат в очите на другите и какво биха искали да изразят негласно. Всичко е важно, когато стане въпрос за покупка на бижу, от канала на продажба, до личността на клиента, цената на бижуто, повода за купуването му и дизайна. Нека сега да хвърлим поглед върху основните трендове, които господстват над пазара на бижута.
От „По-малкото е повече“ до „Повече за по-малко“.
Преди няколко години минимализма наложи тенденцията за „По-малкото е повече“ и това се отрази и на продажбите на бижута. Хората предпочитаха да си купуват по едно бижу за най-важните събития, но затова пък хвърляха огромна сума пари за него. Последните години обаче, нещата се завъртяха и маспродукцията от Китай, Тайланд и Индия наводни пазарите, позволявайки на хората да си направят мащабни колекции за съвсем достъпна сума. В крайна сметка тренда премина в „Повече за по-малко“, като допълва естествено тренда за евтина мода. За фините бижута, този тренд не означава почти нищо и няма почти никакъв ефект върху тях.
Бързите мобилни поръчки
С навлизането на мобилните технологии, хората започнаха да ценят удобството на поръчването на стоки с един, два клика. Сравнено със специалните усилия, които се влагаха преди няколко години да поръчаш дадена стока, днес онлайн поръчките са направо магия. Другата огромна промяна е визуалния достъп, който осигурява интернет. Преди време за да си купиш нещо трябва да отидеш до физическия магазин, което ще рече, че можеш да го видиш само там. Днес имаме достъп до снимки на продуктите денонощно, което увеличава процента на импулсивните покупки. Като добавим и по-бързата поръчка и по-лесното намиране на точно това, което ни трябва и списъкът с позитиви нараства неимоверно. Освен това по-големите екрани на мобилните устройства, както и увеличаването на качествените снимки, позволява на клиентите да разгледат из основи и най-малките детайли на бижутата, които се продават онлайн. По-голямата част от потребителите вече се справят добре с мобилните устройства и това улеснява процеса.
Millennials (Милениали)
Интересен тренд налагат Милениалите - родените от 1980 г. до 2000 г. Само в САЩ има повече от 80 милиона милениали и те са най-технически грамотните консуматори до момента. Интересен факт, че макар и да са във възрастта да купуват диамантени пръстени, милениалите са по-насочени към групата на модните бижута и ръчно изработените такива. Характеристиките на това поколение е че са по-приключенски настроени от родителите си, но много по-склонни да правят инвестиционни покупки на фини бижута или луксозни стоки. Типично за тях е желанието да искат да впечатлят с действия и визия, а не с цената на това, което притежават. При всяко положение, милениалите представляват интригуваща група от потребители, които тепърва ще развиват нови тенденции.
Мъже срещу жени консуматори
Въпреки че половите различия при купуване на бижута са намалели до минимум, все още има определени разлики, какво купуват мъжете и какво жените. Обикновено мъжете придружават дамите си в магазините за бижута и плащат за избраното бижу. Също така, мъжете са тези, които плащат за годежни пръстени, венчални халки и други големи подаръци за специални поводи. Те обикновено не се съобразяват с това, дали едно бижу е на промоция или дали има отстъпка, защото това би било развалило цялото преживяване.
За по-маловажни събития, жените не чакат мъжете да им купуват бижута, ами си ги купуват сами. Проучване показва, че жената би платила за едно бижу цена, която е по-ниска от най-скъпите ѝ обувки.
Има разлика и в онлайн каналите за продажби на бижута - в Etsy 67% от клиентите са жени, както и 86% от продавачите също.
Важността на репутацията
Купувачите на бижута онлайн разчитат на репутацията на даден търговец и на сайтовете от които пазаруват. Дори, сайтове, като eBay, в които има сравнително евтини бижута, се стараят да покажат репутацията на всеки търговец, за да може клиента да е на ясно какво купува и от кого. За по-скъпи онлайн покупки на бижута, клиентите обикновено не само проверяват репутацията в дадения канал, ами и проверяват сайта на търговеца или на бранда. Проучването на даден бранд отнема някакво време, но проучвания показват, че повече от 90% от клиентите го правят. След това се връщат в сайта, който през който търговците продават, защото те предоставят по-добра защита. Тук правилната реакция на търговците е да запазят някакъв вид контакт с клиентите си, като ги таргетират с мейл маркетинг или такъв в социалните мрежи. По този начин ще си осигурят и втора покупка, която дори може да е през техния, личен сайт, защото клиентите вече ще са изградили вяра в търговеца и в истинността на неговия бизнес.
Продаването на бижута онлайн добра възможност ли е?
Бижутата са едни от първите продукти, които започват да се продават онлайн. Те притежават всички характеристики на продукт, подходящ за продажба онлайн - малките размери и ниското тегло (лесна и евтина дистрибуция), висока цена, лесно привличащ внимание продукт. Така, през 1999 г. най-големият продавач на бижута онлайн има годишни продажби от малко под половин милиард долара.
Много голямо значение оказва факта, че хората купувайки едно бижу, купуват и преживяване. Освен това, ако сравним значението на купуване на кола с купуването на диамантено бижу, ще забележим, че колата се амортизира с времето, докато бижуто не. Бижутата са уникални, заради изкуството, модата, инвестицията, възможността за изразяване, дори и връзката и статуса в обществото.
Избирането на няколко канала за продажби онлайн има преимущества през продажбите във физически магазин. Винаги най-голямата цел на всеки търговец е да изгради дългосрочни отношения и лоялност със своите платежоспособни клиенти. Точно това е много трудно постижимо в традиционен магазин. В интернет сайтовете, клиента преминава през 5 до 8 кръга на общуване с търговеца (бранда) преди да завърши поръчката си. Като вложим и идеята, че клиентите са предимно милениали, а те избягват личното общуване, онлайн продажбата им осигурява пазаруване в комфортната им зона, спестявайки разговорите лице в лице.
Допълнително преимущество дава възможността клиента да се запознае с методите и технологиите на изработка, примерно как един скъпоценен камък може да придобие различни дизайни. С използването на 3D модели и описания е много лесно да образовате и изумите клиентите без да им губите времето. Тоест клиента ще определи какво да види и колко дълго време да го гледа. Онлайн продажбите на бижута осигуряват по-широка публика, както и на публиката ѝ осигуряват леснодостъпна информация за продукта и динамично съдържание.
Светът на интернет позволява на много търговци да съществуват само виртуално без физически магазини. Освен това много дизайни на продукти могат да бъдат създадени онлайн, но самият продукт да бъде произведен при осъществена поръчка, а не преди това.
Друг огромен плюс на онлайн търговията е, че дори и съвсем непознатите ниши могат да си намерят публика и клиенти. Примерно, съществува ниша, наречена „Нано бижутерия“, състояща се от бижута с кристали, които са надписани с микроскопични послания. Покрай вас колко човека биха се заинтересували от нещо подобно? Онлайн продажбите дават шанс подобни нетрадиционни идеи да достигнат до повече хора.
Всички бижута предизвикват емоция в потребителите, защото ги подбираме по външен вид. Интернет позволява възможността да се качат безброй снимки на даден продукт, заедно с вида на материалите, дизайна, както и всякаква допълнителна информация.
Какви са предизвикателствата да продавате бижута онлайн?
От много аспекти, бижутата са най-добрият продукт, който можете да продавате онлайн - те са малки, атрактивни, леки и с висока цена. Има обаче известни предизвикателства, които съпътстват успешните продажби.
Бижутата са нестандартизирани продукти.
Продаването на бижута е много по-различно от продаването на лаптопи или смартфони. Стоките за широко потребление обикновено имат точни и ясни характеристики по каталози и хората знаят какво точно ще получат. При бижутата ситуацията не е същата - всеки продукт е специален и отнема време да се опише с подробности, при положение, че няма откъде да се копира готовата информация с характеристиките. Това е съществено, защото колкото повече информация има за бижуто, толкова по-ясно ще им е на клиентите какво получават.
Уникалността на всяко бижу означава и че ценовите политики не могат да се приложат лесно. Освен това, ако препродавате едни пръстени и след това смените доставчика, дизайнът на пръстените ще се промени дори и съвсем леко, така че в този случай на снимките може и да не се забелязват промените.
Повторна покупка и връщане на вече закупено бижу
Бижутата са точно този тип стока, която осигурява лесни повторни покупки. Ако клиент е хареса едно бижу от даден бранд и го е закупил емоционално, вероятността да му допадне и друго такова бижу е огромна. Освен това бижутата са и този тип продукти, които са с висок рейтинг за връщане. Ако дадено украшение на подхожда на дадена рокля, а е било поръчано именно за нея, то клиента го връща без да се замисли. Същото се случва и с поръчката само на скъпоценни камъни. Много често поръчвайки камъка, клиента осъзнава, че той не е подходящ за бижуто, на което иска да го сложи и го връща. В eBay скъпоценните камъни имат един от най-високите рейтинги на връщане. Цената на тези връщания би трябвало да е калкулирана към надценката и печалбата.
Изработка и материали
Благородните метали и скъпоценните камъни са скъпи и с дефицитни. Търговците на фини бижута обикновено имат съвсем малка наличност и изработват дадено бижу, само ако то им е било поръчано преди това. Така обаче се удължава времето за изработка и доставка, което понякога е в разрез с очакванията на клиентите онлайн.
Изработката е още по-сложна, когато става въпрос за монограмни и персонализирани бижута. Търговците не могат да си позволят да поръчат всякакви благородни метали и да ги държат за изработка вечно. Така цената за излишъка от запаси би скочила неимоверно. Естествено, уникалните бижута са с високо търсене и много предпочитани, но изработката им винаги е била пречка.
Запасите от скъпоценни камъни също са от съществено значение. Тяхната цена също е много висока и заради това, много от търговците на фини бижута имат едно и също бижу с различно поставен скъпоценен камък. Тук, неблагоприятна ситуация би се получила, ако много еднакви модели се продадат едновременно и търговеца няма капацитета да ги изпълни. Повечето онлайн канали за продажна на бижута имат наказания за отказани поръчки и строго следят тази тенденция.
Сезонност
Бижутата много често са подарък за определени събития. Примерно Денят на бащата е времето, когато се купуват много мъжки бижута. Купуването пък на женски бижута достига своя пик на Денят на майката, както и на Св. Валентин. Има много ясно изразени тенденции кога какво бижу се продава най-много. Търговците трябва да съобразят какво да заредят, за да не се окажат с дефицит материали.
Правилата за доставка
Благородните метали и скъпоценните камъни са много зорко следени особено когато са продукт на международна търговия. Най-доброто, което всеки търговец може да направи е да се обърне към превозваческите компании и да се запознае много добре с правилата за доставка на бижута. Примерно, диамантите не са просто камъни, които могат да бъдат изпратени, заради това и допълнително трябва да им се обърне внимание. За да изпратите диамант във Франция ви трябва регистриран вносител, както и за САЩ, ако търгувате със стоки на цена над $2,500. Хубаво е да се запознаете с правилата за внос и износ на всички страни с които възнамерявате да търгувате. В някои случай може даже да ви искат сертификат за произхода на скъпоценните камъни.
Специално за тези, които търгуват с диаманти има допълнителни правила. Предвид това, че този вид скъпоценни камъни е много рядък и много скъп, вноса и износа му се следи зорко и всякакви неправомерности, включително и неглижирането водене на отчетност е наказуемо и подсъдимо. Примерно, ако ваш клиент продаде диаманта без да удостовери произход, Вие може да бъдете държан под отговорност. Хората, които се занимават с купуване на скъпоценни камъни много често имат свои представители в страните откъдето искат да ги закупят, което улеснява процедурата.
Измамите
Измамите са сериозен проблем особено, когато става въпрос за скъпоценни камъни или фини бижута. Безскрупулният купувач може да замени скъпо струваща огърлица и да върне нейна евтина имитация. Без сертификата за оригиналност, търговеца може да се затрудни да докаже, че първият продукт е бил уникалният. Този тип измами не са рядкост при онлайн продажбите, заради това е хубаво да се предвидят някакви условия, които да затрудняват процеса.
Размерите на бижутата при онлайн продажбите
Никак не е рядкост, хората да не си знаят размерите. Хората хвърлят време и усилия да изберат скъпоценен камък, метал и форма и накрая объркват размера на пръстена. При пръстените, не е лоша идея да сте сигурни, че купувачите ви са наясно точно кой размер ще им стане. Много онлайн бижутерии изпращат първоначално оразмерител за пръстени и след това приспадат цената му от цената на пръстена. Този простичък метод намаля върнатите пръстени до минимум.
Дългият процес на продажба
При фините бижута, много често процеса на продажба е доста дълъг, за да може клиентите да са напълно наясно какво купуват. Много търговци, за да улеснят комуникацията използват онлайн чатове. Тук уловката е в правилната и учтива комуникация. Използвайте точните проценти на благородните метали, за да може клиентите ви да имат ясна представа и очаквания.
Хубаво е поведението ви да напомня на консултант от физически магазин, което включва и да ги посъветвате за техния избор и да им обясните детайлно характеристиките на избраното бижу. Примерно, най-красивият диамант би изглеждал евтино и жълтеникаво, ако бъде поставен върху жълт, златен пръстен. Това, Вашите клиенти едва ли го знаят и Вие трябва да им го обясните.
Не забравяйте, че добрите снимки не само че дават точна представа на клиентите за вида на бижуто, ами му дават и представа за размера. Хубаво е на снимките да добавяте и някоя скала за оразмеряване или да налагате бижутата върху човешка фигура. Може да разчитате на това, че бижутата са много атрактивен продукт и да наблегнете на креативните описания, снимки и видеа.
Какви са каналите за продажба на бижута онлайн?
Посредническите сайтове, през които продават много търговци и са посещавани от много клиенти, са добра идея, защото освен необходимите посещения, предоставят и защита за двете страни. Всяка продажба е сделка, независимо от канала в който се осъществява. От гледна точка на маркетинга обаче различните канали имат различна сила. Използването на сайтове, като Amazon и eBay, наистина помага на потенциалните клиенти да намерят даден бижутер или бранд, но повечето бизнеси считат това за по-скоро стъпало на развитие, отколкото крайна цел.
Както вече споменахме бижутата са уникални стоки, креативни и наситени с емоционалност. Поради тази причина по-малките посреднически сайтове може да имат по-добра възвращаемост и да изградят по-силна вяра в бранда.
eBay и Amazon
Естествено, има и търговци, които се справят добре и през eBay и Amazon, като например много търговци от Югоизточна Азия продаващи евтини, масово произведени бижута. Модните бижута се фокусират върху ниската цена, заради това можете да ги намерите много лесно и в сайтове, като Aliexpress и Alibaba. Ако се загледаме внимателно ще забележим, че eBay има сравнително кратка политика за продаването на бижута, докато в Amazon е доста по-обширна.
Следвайки оплакванията на купувачите, Amazon следят строго дали търговците си изпълняват съвестно поетите задължения. Дори много често правят поръчки от тях самите, за да проверят дали търговеца е акуратен и продуктите съответстват. Тяхната политика позволява всеки един търговец да бъде отстранен от сайта, ако продуктите му не отговарят на описаното качество. Поради тази причина и в Amazon са добре разпространени по-скъпите бижута, по-добрата регулация винаги е била предпочитана, когато стане въпрос за по-голяма инвестиция на средства.
Etsy
Etsy е един от водещите сайтове и за дизайнери и за търговци. Много бижутери намират приходите си от Etsy по-високи сравнени с тези от eBay и Amazon. Причината е, че този сайт е много по-насочен към общността и застъпва повече ръчно изработени бижута и произведения на изкуството. Платформата на Etsy е много по-ориентирана за хора, отколкото за ботове и алгоритми. Това се вижда в следната статистика - в Etsy 40% от купувачите извършват покупка след като са достигнали до продукта от страниците на самия сайт или дори от предишни продукти на същия търговец, в Amazon и eBay този процент е около 10%.
През 2013 Etsy си промениха политиката и започнаха да допускат търговци, които залагат на външно производство и изработка, тоест прекупвачи. Това разшири конкуренцията не само между самите търговци, ами и между дизайнерите и големите компании. Честа практика е да се купи базов, основен продукт от китайски производители и да се довърши с добавянето на някакъв уникален елемент. Така се превръща в нов продукт с уникално качество. Днес повечето търговци в Etsy не изработват ръчно продуктите си.
Amazon Handmade
Amazon Handmade е съвсем нов играч, стъпил на пазара през 2015 г. Главната му конкуренция е с Etsy, само че е много по-добре регулиран - всичко задължително трябва да е ръчно изработено от един дизайнер, малка компания или колектив. Докато Etsy спекулира с понятието „ръчно изработен“, като позволи и външно производство, то Amazon Handmade са твърди в правилата си. Огромното преимущество на Amazon, освен правилата, са и тяхната част от пазара - имат огромна посещаемост и доказано място на сцената сред първите. Пазарният им капацитет е това, което ги прави атрактивни и привлекателни за търговците на бижута.
Социалните медии за онлайн продажба на бижута
Онлайн маркетинга се промени много с разпространението на социалните медии. Определено Facebook, Twitter, Instagram и Pinterest имат своето заслужено място при продажбата на бижута онлайн.
Наситената комуникация с клиентите през социалните канали, увеличава процентите за повторна покупка, справя се със сезонността на дадени стоки, развива лоялност към бранда и изобщо е от основно значение за дългосрочното развиване на бранда. Социалните мрежи не са създадени за да може дадена покупка да бъде завършена лесно, което улеснява разпространението и прехвърлянето на трафик към персоналния сайт или другите канали за продажба. Тези, които продават пък на търговци на едро, спокойно могат да се насочат към LinkedIn.
Уеб магазините
Посредническите сайтове имат относително високи такси и не са съсредоточени върху изграждане на лоялност към бранда, която води до повторна покупка. Търговците могат да използват посредническите сайтове за да си намерят нови клиенти, но не трябва да се осланят само на тях, като единствен канал за продажба. Друг основен техен недостатък представлява еднородният метод за поръчка. За да може един търговец да направи свой персонален метод за поръчка, той трябва да се отдели от посредническия сайт и да изработи свой собствен уеб магазин. По този начин бранда е ясно изразен и продуктите са представени без тези на конкуренцията да дебнат на един клик разстояние. Разбира се, в собствен уеб магазин цените могат и да са по-високи, защото няма конкуренция.
Колкото и да харесваме собствените уеб магазини, също не ги препоръчваме за самостоятелен канал на продажби на бижута. Намирането на нови клиенти може да се окаже скъпо и понякога направо непосилно занимание. Оптимизацията на уеб сайта понякога помага, какво и платените реклами в търсачките, но те винаги са свързани с допълнителни разходи.
Най-добрата стратегия е така наречената тристепенна. Първо, търговецът трябва да намери нови клиенти през eBay, Amazon или Etsy (или и трите едновременно). Втората стъпка е да ги обвърже чрез социалните медии и имейл маркетинг и последната част е да ги препрати към самостоятелния уеб магазин.
Други пазари
За редица продукти, другите пазари не носят необходимите печалби, за да се заслужава да се отделят в категория. При бижутата обаче ситуацията е различна и малките канали могат да донесат висока печалба. Много малки посреднически сайтове, фокусирани върху една таргет група помагат успешно на търсещите клиенти - DaWanda, ArtFire, OpenSky, and Ruby Lane. Това са само част от имената и ако се разровите из вариантите за вашата ниша на бижута ще останете изненадани от възможностите. Домашната общност, затвореното общество дава възможности за пазара на бижута.
Международни пазари и доставка
Развиването на търговия зад граница може да е добра идея, но тя върви ръка за ръка с някои рискове и ограничения. Бижутата са малки продукти и тяхното изпращане зад граница може да бъде сравнително евтино, освен това по-висок марж на печалба може да бъде постигнат в страни където същите продукти са по-скъпи или не са налични изобщо. Лошата част е че може наистина да има правила за доставките и ограничения от превозвачите за чуждите страни. Това се отнася най-вече за фините бижута и скъпоценните камъни.
Нашият съвет е след като се установили някакво присъствие на чужд пазар, да изградите локално представителство там, колкото се може по-бързо. То може да се изразява и в сключване на договор с местен вносител, като той може да ви подпомогне не само за вноса, ами и за цялостната кореспонденция и развиване на продажбите. Така при връщане на стока от купувач ще може да мине първо през местният представител вместо да стига чак до Вас.
В заключение
Покрихме различните типове бижута, които се продават онлайн, както и видовете търговци, които ги продават. Говорихме и за това, как са се променили потребителските предпочитания и за съществуващите вече тенденции.
Без съмнение, пазарът на бижута е огромен и има още много потенциал, защото продуктите са подходящи за този тип търговия. Очакваме в бъдеще нови канали, както и нови големи играчи в онлайн продажбите на бижута.
Основните предизвикателства пред продажбите онлайн са в характеристиките на продуктите и начините за дистрибуция, както и в ограниченията на превозвачите. Тези предизвикателства обаче са преодолими. Важно е търговците да се насочват към няколко канала едновременно, както и да изграждат бранд име и лоялност към него.
Надяваме се, че този материал Ви е бил от полза и сте научили нови неща.